Доброславська громада

Одеська область, Одеський район

НА АПАРАТНІЙ НАРАДІ В ОДЕСЬКІЙ ОДА ОБГОВОРИЛИ ПИТАННЯ ДІЯЛЬНОСТI ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИХ ЦЕНТРІВ ТА РОЗВИТКУ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

Дата: 21.12.2021 16:01
Кількість переглядів: 337

Фото без опису

Сьогодні голова Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький провів чергову апаратну робочу нараду ОДА, в ході якої обговорили питання діяльностi інклюзивно-ресурсних центрів та розвитку інклюзивної освіти в Одеськiй областi.

Фото без опису

«Інклюзивна освіта є одним із головних пріоритетів сучасних освітніх реформ. На рівні початкової школи здійснено багато змін, що пов’язані із концепцією Нової української школи та запровадженням нових освітніх стандартів для початкової освіти з урахуванням норм чинного законодавства, згiдно з якими особа з особливими освітніми потребами – це особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі. Тож одним із пріоритетних напрямків діяльності Департаменту освiти i науки є iнклюзивна освіта, захист та підтримка дитини з особливими освітніми потребами», – сказав директор Департаменту освiти i науки Одеської ОДА Олександр Лончак.

Олександр Лончак навів поточнi показники регiональноï динаміки кількісного росту – це 1650 класiв інклюзивної та інтегрованої освіти у 425-ти закладах загальної середньої освіти, де проходять навчання 2375 дiтей з особливими освітніми потребами (у порівнянні з 2020-м роком показник охоплення інклюзивним навчанням дітей з особливими освітніми потребами в області зріс на 62%).

Також на разі функціонують 108 закладів дошкільної освіти з інклюзивним навчанням, в яких утворено 224 групи iз залученням 429-ти дiтей з особливими освітніми потребами. Поступово упроваджується інклюзивне навчання і у сферi професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти – наразi це 10 закладiв, де навчаються 113 учнів (студентів), якi здобувають професії у напрямах будівництва, сільського господарства, сферi послуг, громадського харчування, IT-сферi.

«Окрім фізичного середовища не менш важливим є й соціальне, зокрема, якість взаємодії між педагогом, дітьми та батьками, взаємодія між самими дітьми, сприяння формуванню відповідних цінностей, почуття відповідальності, поваги до багатоманітності. Для успішної адаптації та соціалізації дітей із особливими освітніми потребами у кожному закладі освіти з інклюзивним навчанням утворено команди психолого-педагогічного супроводу, до участі в яких залучено фахівців інклюзивно-ресурсних центрів. На разі діяльність мережі інклюзивно-ресурсних центрів області забезпечують через надання додаткових корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами 1007 педагогічних працівників, проте поточна кадрова потреба складає ще 823 особи», – закцентував увагу на проблемних кадрових питаннях Олександр Лончак.

Фото без опису

Окремо директор Департаменту освіти і науки ОДА визначив ключові перешкоди, що на даний час негативно впливають на належний розвиток інклюзивної освіти в області: це – недосконалість існуючих практик (зокрема, у зв’язку з придбанням допоміжних засобів для навчання й розвитку та оплатою послуг необхідних спеціалістів); низька обізнаність, брак знань та розуміння щодо особливостей організації інклюзивного навчання у керівників закладів освіти, педагогічних працівників та навіть у батьків дітей з особливими освітніми потребами; низька активність представників місцевого самоврядування (територіальних громад) у запроваджені принципів інклюзивного суспільства; недостатній рівень кадрового забезпечення та компетенцій для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами тощо. Ці перешкоди вимагають якнайшвидшого та всебічного подолання.

«Ми й надалі плануємо системно впроваджувати інклюзивну, інтегровану освіту у закладах дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти, надавати підтримку спеціальній освіті, удосконалювати інклюзивно-ресурсні центри. Усі діти заслуговують на середовище, що задовольняє їхні потреби бути здоровими, відчувати себе безпечно, захищено від будь-яких проявів жорстокого поводження, нехтування з боку дорослих. Комфортне, емоційно підтримуюче, стимулююче середовище забезпечує кожній дитині інтерес до пізнання, сприяє навчанню, співпраці й особистому розвитку» – зазначив Олександр Лончак.

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Результати опитування

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь